dinsdag 3 januari 2017

Nieuwe woningtrends en producten die passen bij deze trends

Elk jaar zijn er weer nieuwe woontrends en geloof het of niet, maar deze trends beginnen niet zomaar. Deze trends worden gemaakt en gecreëerd. Een groot gedeelte van dergelijke 'trend creatie' komt doordat er gebruik wordt gemaakt van productinnovatie in combinatie met het 'trickle down' effect. Dit effect betekent in principe dat opinieleiders eerst gebruik maken van een product en fans en dergelijke vervolgens volgen. Deze opinieleiders gebruiken dit soort producten niet zomaar. Naast dat je het product uiteraard gratis kunt versturen, is het ook verstandig om even na te gaan waarom deze mensen het product gebruiken. 9 van de tien keer komt dit doordat ze voorzien in een bepaalde behoefte. Een product maken die voorziet in een bepaalde behoefte is nog niet zo simpel. Hiervoor moet gedegen onderzoek worden gedaan en worden getest op welke manier dit product in een behoefte kan voorzien. Hoe je dat doet? Lees verder.

Testgroepen are key

De belangrijkste factor bij het ontwikkelen van een goed product is de testgroep. Een testgroep zorgt er namelijk voor dat je niet hoeft te gokken. Zorg dat de testgroep bestaat uit een logische afspiegelen van de personen die uiteindelijk daadwerkelijk het product moeten gaan gebruiken. Wanneer je dit goed doet, weet je namelijk zeker dat mensen daadwerkelijk nut zien in het uiteindelijke product. Dat is nou net super belangrijk.

Werk in sprints

Bij productinnovatie en productontwikkeling is het van groot belang dat je constant flexibel blijft. Je moet in iedere fase van de ontwikkeling van het nieuwe product zaken aan kunnen passen. Je bouwt namelijk dingen op aannames en kritieken van je testgroep. Wanneer je niet in sprints werkt, wordt het onmogelijk om deze zaken later aan te passen. Dus zorg dat je constant dingen aan kunt passen.

Succes!

Ik wens je bijzonder veel succes bij het ontwikkelen van je nieuwe product. Naast design is functionaliteit key, zorg er dus voor dat je duidelijke en logische keuzes maakt die je onderbouwt met data uit je testgroep. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten